شارژ اولیه موبایل درسته یا غلط؟

شنبه 8 آذر 1399 505 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

شارژ اولیه موبایل درسته یا غلط؟

احتمالا شما هم وقتی گوشی موبایل و یا تبلت جدید خریداری میکنید با این سوال رو به رو میشوید.آیا گوشی جدیدم به 8 ساعت شارژ اولیه نیاز دارد؟ خب در این مقاله ما به این مورد میپردازیم و سوالات شما را پاسخ خواهیم داد. برخی از جملاتی که راجب این موضوع میشنویم این جملات هستند،گوشیت رو شارژ اولیه کردی؟باید 8 ساعت بزنی توی شارژ و... حتی فروشندگان موبایل هم این جملات را به شما میگویند.

اما مساله اینجاست که در دنیای تکنولوژی امروزی،شارژ اولیه اصلا مورد اهمیت نیست.اما این موضوع به دوره‌ی محبوبیت باتری‌های نیکل–کادمیم (معروف به نیکاد Ni-Cd) در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی برمی‌گردد. درموبایل هایی که دارای باتری نیکل-کادمیم هستند میبایست باتری موبایل یک بار کاملا خالی شود و بعد به طور کامل شارژ شود و بعد از آن به صورت عادی و کامل شارژ شود. به طور مثال اگر مدت زیادی گوشی را تا 80 درصد شارژ میکردید،ظرفیت باتری کمتر میشد.


اما باتری های لیتیومی که در موبایل های امروزی استفاده میشود نیاز به شارژ اولیه ندارند.دلیل دیگری که به شارژ اولیه نیازی نیست این است که گوشی‌های همراه وقتی از جعبه بیرون می‌آیند، معمولا حدود ۳۰ درصد شارژ دارند. اکثر باتری‌ها در کارخانه برای اطمینان از کیفیت، کاملا شارژ شده و سپس برای انتقال به مقصد تخلیه‌ شارژ می‌شوند. قوانین حمل‌و‌نقل هوایی به دلایل ایمنی فقط اجازه می‌دهد باتری تا ۳۰ درصد شارژ داشته باشد، اما در حمل‌و‌نقل زمینی ممکن است شارژ باتری بیشتر باشد.

در مقاله بعدی به چگونگی افزایش عمر باتری میپردازیم...


مشخصات من نمایش داده شود :
کد روبرو را وارد کنید :
شارژ اولیه موبایل درسته یا غلط؟شیراز آنلاین اولین وارد کننده تجهیزات شبکه در ایران11/28/2020احتمالا شما هم وقتی گوشی موبایل و یا تبلت جدید خریداری میکنید با این سوال رو به رو میشوید.آیا گوشی ج... احتمالا شما هم وقتی گوشی موبایل و یا تبلت جدید خریداری میکنید با این سوال رو به رو میشوید.آیا گوشی جدیدم به 8 ساعت شارژ اولیه نیاز دارد؟ خب در این مقاله ما به این مورد میپردازیم و سوالات شما را پاسخ خواهیم داد. برخی از جملاتی که راجب این موضوع میشنویم این جملات هستند،گوشیت رو شارژ اولیه کردی؟باید 8 ساعت بزنی توی شارژ و... حتی فروشندگان موبایل هم این جملات را به شما میگویند.اما مساله اینجاست که در دنیای تکنولوژی امروزی،شارژ اولیه اصلا مورد اهمیت نیست.اما این موضوع به دوره‌ی محبوبیت باتری‌های نیکل–کادمیم (معروف به نیکاد Ni-Cd) در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی برمی‌گردد. درموبایل هایی که دارای باتری نیکل-کادمیم هستند میبایست باتری موبایل یک بار کاملا خالی شود و بعد به طور کامل شارژ شود و بعد از آن به صورت عادی و کامل شارژ شود. به طور مثال اگر مدت زیادی گوشی را تا 80 درصد شارژ میکردید،ظرفیت باتری کمتر میشد.اما باتری های لیتیومی که در موبایل های امروزی استفاده میشود نیاز به شارژ اولیه ندارند.دلیل دیگری که به شارژ اولیه نیازی نیست این است که گوشی‌های همراه وقتی از جعبه بیرون می‌آیند، معمولا حدود ۳۰ درصد شارژ دارند. اکثر باتری‌ها در کارخانه برای اطمینان از کیفیت، کاملا شارژ شده و سپس برای انتقال به مقصد تخلیه‌ شارژ می‌شوند. قوانین حمل‌و‌نقل هوایی به دلایل ایمنی فقط اجازه می‌دهد باتری تا ۳۰ درصد شارژ داشته باشد، اما در حمل‌و‌نقل زمینی ممکن است شارژ باتری بیشتر باشد.در مقاله بعدی به چگونگی افزایش عمر باتری میپردازیم...5.0
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید