نحوه ی نام گذاری تجهیزات میکروتیک

دوشنبه 6 بهمن 1399 820 بازدید کننده گروه آموزش

نحوه ی نام گذاری تجهیزات میکروتیک

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از محصولات میکروتیک در شرکت ها و سازمان ها و شبکه های مختلف، لازم است مخاطبین این تجهیزات با نحوه ی نام گذاری آن ها به طور کامل آشنایی داشته باشند. در این مقاله به بررسی کامل نحوه ی نام گذاری تجهیزات میکروتیک می پردازیم.

 

روتر های میکروتیک بر اساس ویژگی های سخت افزاری که دارند، نام گذاری می شوند که با استفاده ازنام آن ها به راحتی میتوان فهمید که این دستگاه چه مشخصاتی دارد. به طور کلی میکروتیک به 4 دسته اصلی تقسیم میشود.

 

دسته ی نام گذاری روتربرد ها

-دسته ی اول : (مثال: RB951Ui-2HnD) - معماری در این دسته معمولا از نوع MIPSBE , SMIPS است. در نام گذاری این دسته سه رقم وجود دارد(951). عدد 9 مربوط به سری ساخت روتر است، عدد 5 مربوط به تعداد پورت اترنت و عدد 1 نیز مربوط به تعداد کارت شبکه وایرلس می باشد.

-دسته ی دوم : (مثال: RB2011Ui-2HnD) - نام گذاری این دسته مربوط به سال ساخت است. برای مثال 2011 مربوط به سال 2011 است و یا مدل 1100 نشان می دهد که از 9 پورت اترنت بیشتر در دسترس شما می باشد.

-دسته ی سوم : (مثال: SXT , Metal) - این نوع معمولا دستگاه های وایرلسی هستند که برای ارتباط وایرلس بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

-دسته چهارم : (مثال: ccr1072-1g-8s+) - این دسته از معماری TiLE استفاده میکند و همچنین برای شبکه های بزرگ طراحی شده اند و قدرت پردازشی بالایی دارند که میتوان آن ها را در هسته یک شبکه یا سازمان استفاده کرد. (توانایی پشتیبانی از حدود 3000 تانل همزمان در شبکه دارد.)

 

ویژگی های دستگاه های میکروتیک

1- U : دستگاه دارای پورت USB است

2- L : دستگاه هایی که از قدرت آن ها کاسته شده و قیمت مناسبی دارند.

3- G : دستگاه دارای اینترفیس گیگابیت می باشد.

4- A : حافظه رم دستگاه ارتقا یافته است.

5- H : قدرت پردازش دستگاه افزایش یافته است. ( معمولا AH باهم هستند.)

6- P , I : معمولا زرد رنگ است که به شما قابلیت POE می دهد.

7- S : به شما امکان نصب ماژول SFP تا سرعت 1گیگابیت می دهد.

8- S+ : به شما امکان نصب ماژول SFP+ تا سرعت 10گیگابیت می دهد.

9- RM : قابلیت نصب در رک

10- IN : داخلی (INDOOR)

11- EM : حافظه افزایش یافته است

12- X2 : دو هسته ای

 

-مثال : RB951Ui-2HnD

عدد 2 : باند فرکانسی 2گیگاهرتز

عدد 5 : باند فرکانسی 5گیگاهرتز

P : قدرت دستگاه را نشان میدهد.

H : یعنی کیفیت بالا

S : خیلی قوی

N : استاندارد سری n

AC : استاندارد سری ac

D : دو آنتن

T : سه آنتن

پس روتر مورد نظر ما پهنای باند 2گیگاهرتزی با کیفیت بالا و پشتیبانی از استاندارد 802.11n به همراه دو آنتن می باشد.

 

-مثال : RB912UAG-5HPnD

روتر برد سری 9 می باشد و یک پورت اترنت با سرعت 10/100/1000 به همراه دو پورت وایرلس و حافظه ی بیشتر و لایسنس بالاتر و پورت USB می باشد. و بخش وایرلس آن(5HPnD) فرکانس 5گیگاهرتزی با کیفیت بالا و قدرت بالا به همران دو آنتن با پشتیبانی استاندارد 802.11n است.


مشخصات من نمایش داده شود :
کد روبرو را وارد کنید :
نحوه ی نام گذاری تجهیزات میکروتیکشیراز آنلاین اولین وارد کننده تجهیزات شبکه در ایران1/25/2021با توجه به گسترش روز افزون استفاده از محصولات میکروتیک در شرکت ها و سازمان ها و شبکه های مختلف، لازم... با توجه به گسترش روز افزون استفاده از محصولات میکروتیک در شرکت ها و سازمان ها و شبکه های مختلف، لازم است مخاطبین این تجهیزات با نحوه ی نام گذاری آن ها به طور کامل آشنایی داشته باشند. در این مقاله به بررسی کامل نحوه ی نام گذاری تجهیزات میکروتیک می پردازیم. روتر های میکروتیک بر اساس ویژگی های سخت افزاری که دارند، نام گذاری می شوند که با استفاده ازنام آن ها به راحتی میتوان فهمید که این دستگاه چه مشخصاتی دارد. به طور کلی میکروتیک به 4 دسته اصلی تقسیم میشود. دسته ی نام گذاری روتربرد ها-دسته ی اول : (مثال: RB951Ui-2HnD) - معماری در این دسته معمولا از نوع MIPSBE , SMIPS است. در نام گذاری این دسته سه رقم وجود دارد(951). عدد 9 مربوط به سری ساخت روتر است، عدد 5 مربوط به تعداد پورت اترنت و عدد 1 نیز مربوط به تعداد کارت شبکه وایرلس می باشد.-دسته ی دوم : (مثال: RB2011Ui-2HnD) - نام گذاری این دسته مربوط به سال ساخت است. برای مثال 2011 مربوط به سال 2011 است و یا مدل 1100 نشان می دهد که از 9 پورت اترنت بیشتر در دسترس شما می باشد.-دسته ی سوم : (مثال: SXT , Metal) - این نوع معمولا دستگاه های وایرلسی هستند که برای ارتباط وایرلس بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.-دسته چهارم : (مثال: ccr1072-1g-8s+) - این دسته از معماری TiLE استفاده میکند و همچنین برای شبکه های بزرگ طراحی شده اند و قدرت پردازشی بالایی دارند که میتوان آن ها را در هسته یک شبکه یا سازمان استفاده کرد. (توانایی پشتیبانی از حدود 3000 تانل همزمان در شبکه دارد.) ویژگی های دستگاه های میکروتیک1- U : دستگاه دارای پورت USB است2- L : دستگاه هایی که از قدرت آن ها کاسته شده و قیمت مناسبی دارند.3- G : دستگاه دارای اینترفیس گیگابیت می باشد.4- A : حافظه رم دستگاه ارتقا یافته است.5- H : قدرت پردازش دستگاه افزایش یافته است. ( معمولا AH باهم هستند.)6- P , I : معمولا زرد رنگ است که به شما قابلیت POE می دهد.7- S : به شما امکان نصب ماژول SFP تا سرعت 1گیگابیت می دهد.8- S+ : به شما امکان نصب ماژول SFP+ تا سرعت 10گیگابیت می دهد.9- RM : قابلیت نصب در رک10- IN : داخلی (INDOOR)11- EM : حافظه افزایش یافته است12- X2 : دو هسته ای -مثال : RB951Ui-2HnDعدد 2 : باند فرکانسی 2گیگاهرتزعدد 5 : باند فرکانسی 5گیگاهرتزP : قدرت دستگاه را نشان میدهد.H : یعنی کیفیت بالاS : خیلی قویN : استاندارد سری nAC : استاندارد سری acD : دو آنتنT : سه آنتنپس روتر مورد نظر ما پهنای باند 2گیگاهرتزی با کیفیت بالا و پشتیبانی از استاندارد 802.11n به همراه دو آنتن می باشد. -مثال : RB912UAG-5HPnDروتر برد سری 9 می باشد و یک پورت اترنت با سرعت 10/100/1000 به همراه دو پورت وایرلس و حافظه ی بیشتر و لایسنس بالاتر و پورت USB می باشد. و بخش وایرلس آن(5HPnD) فرکانس 5گیگاهرتزی با کیفیت بالا و قدرت بالا به همران دو آنتن با پشتیبانی استاندارد 802.11n است.5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازآنلاین
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید