آدرس IP چیست و از آی پی چه استفاده ای می شود؟

سه شنبه 4 آبان 1400 380 بازدید کننده گروه تکنولوژُی

آدرس IP چیست و از آی پی چه استفاده ای می شود؟

 

 

یکی از اصطلاحات پایه ی دنیای دیجیتال که همه ی ما بارها آن را شنیده ایم آدرس IP است.

IP مخفف Internet Protocol است و کد یا آدرسی است که به دستگاه های متصل به اینترنت اختصاص داده می شود

البته بدون دانستن معنای IP هم کار ما در اینترنت راه می افتد و بسیاری از کسانی که از اینترنت استفاده می کنند، ممکن است مفهوم آن را به درستی ندانند. با این حال، آشنایی با آدرس آی پی می تواند درک عمیق تری از اینترنت و زیر ساخت های آن برای ما ایجاد کند.

 

 

ادرس IP در سطح شبکه معنا پیدا میکند

 

 

وقتی می گوییم ادرس آی پی در سطح شبکه معنا پیدا میکند منظورمان این است که IP چیزی زیر بنایی تر از وب و اپلیکیشن ها و اینترنت است.

حتی اگر دو یا سه کامپوتر هم داشته باشیم که قرار باشد با یکدیگر یک شبکه (NETWORK) را تشکیل دهند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند، نیاز است که هر یک از انها آدرس مشخص داشته باشند.

حالا اگر تعداد این کامپیوتر ها بیشتر شد و در نقاط مختلف دنیا پخش شدند و به جای شبکه داخلی (Internal Network) یک شبکه بین المللی داشتیم، باز هم همان آدرس دهی لازم می شود.

اگر موبایل ها و اپلیکیشن های انها خواستن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند باز هم همان آدرس دهی می تواند استفاده شود.

اگر قرار شد اپلیکیشن ها و سرور ها با هم در تماس باشند، باز هم آدرس دهی لازم است.

اگر هم وب سایت ها بخواهند با یکدیگر در ارتباط باشند یا به هم لینک بدهند، باز هم نیازمند ادرس و ادرس دهی هستند.

به همین علت می گوییم IP یک مفهوم زیربنایی در سطح شبکه است و هر چیزی که بر زیربنای شبکه ساخته می شود به نوعی با آدرس ای پی ارتباط پیدا می کند.


مشخصات من نمایش داده شود :
کد روبرو را وارد کنید :
آدرس IP چیست و از آی پی چه استفاده ای می شود؟شیراز آنلاین اولین وارد کننده تجهیزات شبکه در ایران10/26/2021  یکی از اصطلاحات پایه ی دنیای دیجیتال که همه ی ما بارها آن را شنیده ایم آدرس IP است.IP مخ...   یکی از اصطلاحات پایه ی دنیای دیجیتال که همه ی ما بارها آن را شنیده ایم آدرس IP است.IP مخفف Internet Protocol است و کد یا آدرسی است که به دستگاه های متصل به اینترنت اختصاص داده می شودالبته بدون دانستن معنای IP هم کار ما در اینترنت راه می افتد و بسیاری از کسانی که از اینترنت استفاده می کنند، ممکن است مفهوم آن را به درستی ندانند. با این حال، آشنایی با آدرس آی پی می تواند درک عمیق تری از اینترنت و زیر ساخت های آن برای ما ایجاد کند.  ادرس IP در سطح شبکه معنا پیدا میکند  وقتی می گوییم ادرس آی پی در سطح شبکه معنا پیدا میکند منظورمان این است که IP چیزی زیر بنایی تر از وب و اپلیکیشن ها و اینترنت است.حتی اگر دو یا سه کامپوتر هم داشته باشیم که قرار باشد با یکدیگر یک شبکه (NETWORK) را تشکیل دهند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند، نیاز است که هر یک از انها آدرس مشخص داشته باشند.حالا اگر تعداد این کامپیوتر ها بیشتر شد و در نقاط مختلف دنیا پخش شدند و به جای شبکه داخلی (Internal Network) یک شبکه بین المللی داشتیم، باز هم همان آدرس دهی لازم می شود.اگر موبایل ها و اپلیکیشن های انها خواستن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند باز هم همان آدرس دهی می تواند استفاده شود.اگر قرار شد اپلیکیشن ها و سرور ها با هم در تماس باشند، باز هم آدرس دهی لازم است.اگر هم وب سایت ها بخواهند با یکدیگر در ارتباط باشند یا به هم لینک بدهند، باز هم نیازمند ادرس و ادرس دهی هستند.به همین علت می گوییم IP یک مفهوم زیربنایی در سطح شبکه است و هر چیزی که بر زیربنای شبکه ساخته می شود به نوعی با آدرس ای پی ارتباط پیدا می کند.5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازآنلاین
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید