راه اندازی PPTP VPN SERVER سرور میکروتیک

یکشنبه 20 فروردین 1402 437 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

راه اندازی PPTP VPN SERVER سرور میکروتیک

 

اکنون در سیستم عامل RouterOS میکروتیک, پروتکل های مختلفی برای راه اندازی سرویس VPN مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از ساده ترین آن ها سرویس PPTP است. این سرویس در حال حاضر در اکثر سیستم عامل های Desktop و موبایل پشتیبانی می شود و راه اندازی آن در روترهای میکروتیک بصورت ساده و مرحله به مرحله  در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

جهت آنکه کاربران از خارج از شبکه بتوانند به روتر شما متصل شده و ارتباط VPN برقرار کنند لازم است که روتر دارای یک IP اینترنتی باشد. بهتر است که این IP بصورت ثابت و همیشگی باشد ولی اگر به هر دلیلی این امکان وجود نداشته باشد در تجهیزات سخت افزاری میکروتیک می توانید قابلیت Cloud را فعال و از نوعی از سرویس اختصاصی DDNS میکروتیک استفاده کنید. نحوه راه اندازی Cloud میکروتیک در مقالات دیگری مورد بررسی قرار گرفته است.

برای راه اندازی PPTP Server ابتدا باید یک Profile مناسب برای خود ایجاد کرده که این کار از بخش PPP تب Profile انجام می شود.

ابتدا یک IP Pool برای کاربران VPN خود ایجاد کرده و آن را در Profile استفاده می کنیم:

 

/ip pool add name=VPN ranges=100.100.110.2-100.100.110.200

 

پس از آن با استفاده از دستورات زیر پروفایل را ایجاد می کنیم:

 

/ppp profile add change-tcp-mss=yes dns-server=176.103.130.130 local-address=100.100.110.1 name=VPN remote-address=VPN use-encryption=yes use-mpls=no

 

و در آخر روی روتر خود سرویس PPTP Server را فعال و پروفایل ایجاد شده را به آن اختصاص می دهیم:

 

/interface pptp-server server set default-profile=VPN enabled=yes

 

برای اتصال به این سرور از متد احرازهویت نام کاربری و کلمه عبور استفاده می شود که با دستورات زیر می توانیم نام های کاربری و کلمه عبور مناسبی را برای اتصال کاربران ایجاد کنیم:

 

/ppp secret add name=MikroTikBlog password=123456

 

با انجام این تنظیمات به راحتی که VPN سرور راه اندازی کردید و هم اکنون با IP و مشخصات نام کاربری و کلمه عبور امکان اتصال به این سرور فراهم می باشد.

 

 

 


مشخصات من نمایش داده شود :
کد روبرو را وارد کنید :
راه اندازی PPTP VPN SERVER سرور میکروتیکشیراز آنلاین اولین وارد کننده تجهیزات شبکه در ایران4/9/2023 اکنون در سیستم عامل RouterOS میکروتیک, پروتکل های مختلفی برای راه اندازی سرویس VPN مورد استفاد...  اکنون در سیستم عامل RouterOS میکروتیک, پروتکل های مختلفی برای راه اندازی سرویس VPN مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از ساده ترین آن ها سرویس PPTP است. این سرویس در حال حاضر در اکثر سیستم عامل های Desktop و موبایل پشتیبانی می شود و راه اندازی آن در روترهای میکروتیک بصورت ساده و مرحله به مرحله  در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.جهت آنکه کاربران از خارج از شبکه بتوانند به روتر شما متصل شده و ارتباط VPN برقرار کنند لازم است که روتر دارای یک IP اینترنتی باشد. بهتر است که این IP بصورت ثابت و همیشگی باشد ولی اگر به هر دلیلی این امکان وجود نداشته باشد در تجهیزات سخت افزاری میکروتیک می توانید قابلیت Cloud را فعال و از نوعی از سرویس اختصاصی DDNS میکروتیک استفاده کنید. نحوه راه اندازی Cloud میکروتیک در مقالات دیگری مورد بررسی قرار گرفته است.برای راه اندازی PPTP Server ابتدا باید یک Profile مناسب برای خود ایجاد کرده که این کار از بخش PPP تب Profile انجام می شود.ابتدا یک IP Pool برای کاربران VPN خود ایجاد کرده و آن را در Profile استفاده می کنیم: /ip pool add name=VPN ranges=100.100.110.2-100.100.110.200 پس از آن با استفاده از دستورات زیر پروفایل را ایجاد می کنیم: /ppp profile add change-tcp-mss=yes dns-server=176.103.130.130 local-address=100.100.110.1 name=VPN remote-address=VPN use-encryption=yes use-mpls=no و در آخر روی روتر خود سرویس PPTP Server را فعال و پروفایل ایجاد شده را به آن اختصاص می دهیم: /interface pptp-server server set default-profile=VPN enabled=yes برای اتصال به این سرور از متد احرازهویت نام کاربری و کلمه عبور استفاده می شود که با دستورات زیر می توانیم نام های کاربری و کلمه عبور مناسبی را برای اتصال کاربران ایجاد کنیم: /ppp secret add name=MikroTikBlog password=123456 با انجام این تنظیمات به راحتی که VPN سرور راه اندازی کردید و هم اکنون با IP و مشخصات نام کاربری و کلمه عبور امکان اتصال به این سرور فراهم می باشد.   5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازآنلاین
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید