خرید روتر

امروزه برای تمامی ارتباطات و مشاغل، اینترنت اصلی ترین بخش است. شما با اینترنت می توانید کارهای روزانه اتان را به راحتی و با سرعت انجام دهید. روتر تامین کننده اینترنت شما می باشد. اگر اکنون درحال استفاده از اینترنت خانگی هستید مطمئنا از یک روتر استفاده می کنید که با مودم ترکیب شده اند.

روتر یکی از اصلی ترین اجزای شبکه است. روتر بسته های داده را بین شبکه های مختلف منتقل می کند و عملکرد اصلی آن هدایت و بسته بندی داده ها از مبدا به مقصد است. روتر ها در چندین برند شناخته شده میکروتیک، سیسکو و ... در بازار عرضه می شوند. در ادامه به بررسی انواع روتر، قیمت روتر و تفاوت روتر با مودم می پردازیم

روتر (Router) چیست؟

روتر ها دو وظیفه اصلی بر عهده دارند. یکی رساندن و انتقال دیتاها از مبدا به مقصد و دیگری ارتباط بین شبکه ها با یکدیگر.

در دنیای شبکه هر دستگاه IP Address مخصوص به خود را دارد که روترها طبق این آی پی دیتا ها و بسته ها را به مقصد درست می رسانند.

عملکرد روتر ها به طور کلی شامل مسیریابی داده ها، تقسیم بندی شبکه، ترجمه آدرس شبکه ، فایروال و امنیت می باشد.

روترها را از جهات مختلفی می توان تقسیم بندی کرد برای مثال روتر های خانگی، روتر های تجاری، روترهای مرکزی و ... می توان اشاره کرد.

اما به طور کلی روترها شامل دو دسته روتر بی سیم و سیمی می شوند.

روتر وایرلس

روترهای وایرلس (Wireless Router) علاوه بر انجام وظیفه های اصلی یک روتر می تواند یک شبکه بی سیم (Wi-Fi) را برای شما ایجاد کند. روترهای وایرلس به شما اجازه می دهند تا بتوانید دستگاه های شبکه اتان را به صورت بی سیم به اینترنت و به شبکه داخلی متصل کنید.

به طور کلی وظیفه اصلی روتر وایرلس شامل اتصال به اینترنت، مسیریابی داده ها، تقسیم بندی شبکه و امنیت می باشد.

روترهای وایرلس معمولا از باند های فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند. برخی از جدیدترین روتر ها نیز قابلیت پشتیبانی از Wi-Fi6 و باند 6 گیگاهرتز را دارند.

خرید روتر میکروتیک Chateau 5G R16

 

روتر سیمی

روترهای سیمی بسته های دیتا را بین شبکه های مختلف منتقل می کنند اما با این تفاوت که روش اتصال آن ها بجای سیگنال های بی سیم، اتصالات سیمی مثل کابل های اترنت است. این روتر ها مناسب شبکه هایی اند که نیاز به ارتباطات پایدار و با تاخیر کم دارند مانند شبکه های اداری و تجاری.

در خرید یک روتر سیمی باید به تعداد پورت ها و سرعت پورت ها توجه ویژه ای شود. این پورت ها هستند که سرعت و اتصال پایدار شما را تضمین می کند.

مزایای روتر

استفاده از روتر در شبکه های به شما قابلیت های متعددی می دهد. روتر به بهبود کارایی، امنیت و مدیریت شبکه شما کمک می کند. در ادامه به بررسی دقیق تر مزایای استفاده از روتر می پردازیم:

روتر ها به شما امکان اشتراک گذاری اینترنت بین چند دستگاه شبکه شما را فراهم می کنند به طوری که به شما اجازه می دهد بتوانید همزمان با همه دستگاه ها به اینترنت دسترسی داشته باشید.

روتر دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته مانند فایروال، NAT و فیلترکردن بسته ها هستند که از حملات و دسترسی های غیرمجاز به شبکه جلوگیری می کنند.

تفاوت روتر و مودم

به طور کلی مودم ها سیگنال ها دیجیتال را به آنالوگ و بالعکس تبدیل می کنند. سپس روتر ها با اتصال به مودم اینترنت را به LAN انتقال می دهند.

مودم ها فاقد ویژگی های مدیریتی و امنیتی هستند در حالیکه از ویژگی های اصلی روترها قابلیت های مدیریتی و امنیتی آن ها است.

راهنمای خرید روتر

با توجه به ویژگی ها و مدل های متنوع روتر ها ممکن است خرید روترها کاری گیج کننده باشد. در ادامه به بررسی نکات مهمی که در هنگام خرید روتر باید به آن ها توجه کنید می پردازیم:

در ابتدا مشخص کنید شبکه اتان به یک روتر وایرلس نیاز دارد یا یک روتر سیمی. روتر های وایرلس به شما سرعت انتقال بیشتری می دهند و روتر های سیمی با استفاده از کابل اترنت به شما اتصالی پایدار تر می دهند. همچنین شما می توانید از یک روتر ترکیبی استفاده کنید که ترکیبی از روتر و مودم می باشد و پاسخگوی نیاز کاربرانی است که در فضایی محدود یک دستگاه همه کاره می خواهند.

سپس استاندارد Wi-Fi را انتخاب کنید. روترها در دو استاندارد Wi-Fi5 و Wi-Fi6 به بازار عرضه می شوند. اگر استفاده شما از روتر برای یک محیط محدود و خانگی می باشد استاندارد Wi-Fi5 مناسب شما است. اما در محیطه های شلوغ و نیاز های پیشرفته تر Wi-Fi6 به شما کمک می کند.

باند های فرکانسی روتر ویژگی اصلی دیگری اند که باید در خرید روتر به آن توجه کنید. روتر های تک باند، دو باند و سه باند را با توجه به نیازتان در شبکه خریداری نمائید.

روتر های تک باند قابلیت فعالیت در باند 2.4 گیگاهرتز را به شما می دهند و برای شبکه های کوچک مناسب اند.

روتر های دوباند قابلیت کار بر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز را دارند و مناسب برای دفاتر با چند دستگاه متصل می باشند.

روتر های سه باند دارای یک باند اضافی 5 گیگاهرتز دیگر اند که برای کاهش تداخل تهیه شده و مناسب شبکه های شلوغ می باشد.

سرعت و پهنای باند، محدوده پوشش، ویژگی های امنیتی، پورت ها و برند روتر از دیگر مسائلی اند که باید در هنگام خرید روتر به آن توجه نمایید.

قیمت روتر

قیمت روتر ها با توجه به برند، پهنای باند و فرکانس فعالیت متفاوت می باشد. برای استعلام قیمت پیش از خرید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید