خرید آنتن وایرلس

آنتن ها یکی از اجزای اساسی شبکه های بی سیم و اینرنت هستند. از آنتن ها برای انتقال و دریافت امواج رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از آنتن ها وجود دارد که هرکدام با توجه به کاربرد و شکل ظاهری تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی نکات مهم در خرید آنتن مناسب برای شبکه و اینترنت می پردازیم

انواع آنتن وایرلس

آنتن های Omni-Directional

این آنتن ها امواج رادیویی را در همه جهات و به صورت دایره ای منتشر می کنند. مناسب برای محیط های داخلی مانند دفاتر و محیط های شهری که نیاز به پوشش 360 درجه ای دارند. از مزایای این مدل آنتن می توان به پوشش وسیع و نصب آسان اشاره کرد اما نسبت به آنتن های جهت دار برد کمتر و تداخل امواج بیشتری دارند.

آنتن های Directional

این مدل آنتن ها امواج رادیویی را در یک جهت خاص منتشر می کنند. از انواع این سری آنتن می توان به آنتن Yagi مناسب برای ارتباطات نقطه به نقطه، آنتن Panel مناسب برای محیط های داخلی و خارجی و آنتن Parabolic مناسب برای ارتباطات مایکروویو و ارتباط نقطه به نقطه در فواصل دور اشاره کرد.

از مزایای این آنتن ها می توان به برد بیشتر و کاهش تداخل امواج اشاره کرد اما در نظر داشته باشید که آنتن های Directional نیاز به تنظیم دقیق جهت دارند و از پوشش محدودی بهره می برند.

آنتن های Sector

این آنتن ها امواج را در یک زاویه مشخص که معمولا بین 60 تا 120 درجه می باشد منتشر می کنند. برای شبکه های بی سیم محیط های باز مانند پارک ها، دانشگاه ها و محوطه های صنعتی مناسب می باشند. از مزایای این مدل آنتن ها می توان به پوشش قابل تنظیم و کاهش تداخل اشاره کرد اما برای پوشش کامل 360 درجه نیاز به نصب چند آنتن دارید.

طریقه نصب آنتن وایرلس

نصب آنتن های وایرلس غالبا نیازمند دقت و توجه به جزئیات است تا بهترین عملکرد ممکن را از آنتن ها دریافت کنید. در ادامه مراحل کلی نصب آنتن وایرلس را بررسی می کنیم:

آنتن ها باید در ارتفاع مناسبی نصب شوند تا موانع کمتری مانند دیوارها، درختان و ساختمان ها در مسیر سیگنال قرار داشته باشند. با توجه به نوع آنتن و نیاز شبکه خودتان آنتن را در محیط داخلی یا خارجی نصب کنید.

سپس پایه آنتن را با استفاده از پیچ و مهره به دیوار یا دکل نصب کنید. زاویه آنتن را تنظیم کنید تا بهترین سیگنال را دریافت کند. اتصالات آنتن را مرحله بعد انجام دهید. ابتدا کابل RF را به پورت مربوطه در آنتن و روتر یا دستگاه وایرلس متصل کنید. سپس در صورتی که آنتن نیاز به برق دارد، کابل برق را به منبع مناسب وصل کنید.

به تنظیمات روتر یا دستگاه وایرلس خود وارد شوید. می توانید از طریق مرورگر و وارد کردن آدرس IP روتر این کار را انجام دهید. در صورت نیاز تنظیمات زاویه و جهت آنتن را مجددا انجام دهید.

در آخر بررسی کنید که آیا تمام دستگاه ها به درستی به شبکه متصل هستند و عملکرد خوبی دارند. در صورت نیاز تغییرات نهایی در تنظیمات را اعمال کنید.

قیمت آنتن رادیویی اینترنت

برای استعلام قیمت با بخش فروش تماس بگیرید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید