راهنمای خرید سرور شبکه

انتخاب سرور شبکه مناسب نیازهای شما می تواند یکی از مسائل چالش برانگیز باشد. برای خرید سرور شبکه باید به نیاز های فعلی و آینده شبکه اتان توجه کنید از جمله بودجه، قابلیت های سرور، دستگاه های متصل شبکه و ...

در ادامه به بررسی نکات مهم خرید سرور شبکه می پردازیم:

تعیین نیاز های سازمانی

نوع سرورتان را با توجه به نیاز شبکه اتان مشخص کنید. همانطور که گفته شد سرور فایل مناسب اشتراک گذاری و ذخیره فایل ها، سرور وب برای میزبانی وب سایت ها ، سرور دیتابیس برای مدیریت پایگاه های داده، سرور ایمیل برای مدیریت ارتباطات ایمیلی و سرور برنامه برای اجرای برنامه های کاربردی می باشد.

تعداد کاربران و دستگاه ها

تعداد کاربران متصل در شبکه یکی از اصلی ترین مسائل قابل توجه پیش از خرید سرور می باشد. تعداد کاربران را در نظر بگیرید تا سروری مناسب با ظرفیت مناسب انتخاب کنید.

انتخاب سخت افزار

سرور ها پردازنده های متفاوتی دارند. پردازنده های چند هسته ای طبعا سرعت و فرکانس بالایی دارند و عملکرد بهتری ارائه می دهند.

حافظه RAM سرور برای کاربردهای عادی حداقل 16GB توصیه می شود. برای کاربردهای پیشرفته تر مانند دیتابیس ها حداقل 32GB  و بیشتر نیاز است.

فضای ذخیره سازی

هارد دیسک های HDD برای ذخیره سازی ارزان تر و SSD برای سرعت بالا تر استفاده می شود. بسته به نیاز ها فعلی و آینده اتان ظرفیت ذخیره سازی مناسب را انتخاب کنید.

پورت ها و اتصالات

پورت های اترنت گیگابیت یا 10 گیگابیت و PoE از مواردی اند که انواع سرور ها در اختیارتان قرار می دهند. با توجه به نیاز های شبکه اتان و دستگاه های متصل پورت سرورتان را انتخاب کنید.

منبع تغذیه

اقدام به خرید منبع تغذیه با توان کافی و قابلیت افزونگی Redundant power supply برا اطمینان بیشتر کنید.

سیستم عامل

سیستم عامل های رایج سرور ها windows server برای محیط هایی که از ویندوز استفاده می کنند و linux برای شبکه هایی که نیاز به انعطاف بیشتری دارند

امنیت 

پیکربندی فایروال و سایر تنظیمات امنیتی مانند استفاده از نرم افزارهای امنیتی مثل آنتی ویروس و سیستم های تشخیص نفوذ IDS/IPS را در نظر بگیرید.

پشتیبانی

در نظر بگیرید که سرور دارای پشتیبانی فنی و نگهداری است یا خیر. در رابطه با این مورد قراردادی های خدمات Service Level Agreements را بررسی کنید.

برند سرور

اقدام به خرید برند های معتبر سرور شبکه کنید. برای مثال برند hpe یا سرور hp معروف ترین برند سرور شبکه می باشد.

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید